Jakten på obducenten

IMG_0944

Rolf Edin

Efter den andra rättegången i Tingsrätten 1988 friades ”obducenten” och ”allmänläkaren”, den mediala jakten var dock inte över. Efter att läkarna fått tillbaka sina legitimationer av socialstyrelsen, växte protesterna som snart skulle bli till en folkrörelse.

I Aftonbladet publicerades en artikel som beskrev läkarnas livssituation efter domen, den frispråkige polisen Rolf Edin fick även komma till tals och varnade allmänheten för att obducenten kunde slå till igen.

IMG_0945

IMG_0946

IMG_0947

AB 1989 photo ab1989_zps4c6ba1f4.jpg

En reaktion på ”Jakten på obducenten

  1. Jag vill bara säga att jag blir stolt över ditt enegameang i Da Costaärendet. Jag är kollega till dig i Gbg, något yngre, 47 år.
    Jag har nu många år efter, läst ditt brev som publicerades i media.
    Tyvärr finner jag ingen info någonstans hur den lilla flickan Karin Allgen mår idag efter sina upplevelser. Så tragiskt….när man själv har små barn så värker det i hjärtat vad flickan fick bevittna.
    Hoppas du haft en fin polisiär karriär och har hälsan. Snart pension väl ?
    Varma hälsningar krinsp Magnus adriansson Underrättelseenheten region väst.

    Gilla

Kommentera

